36 895 läst ·
25 svar
37k läst
25 svar
Får inte pumpen till att suga...
Plugg är lika med den fyrkantiga gängan som sitter på kärlet?
En liten plugg där jag har fyllt i vatten, Vet inte om det är en backventil ? Annars finns det inget. Det är nog gamla grejor
Ja ja.
När elmotorn är avstängd får jag inte i något mer vatten i det hålet, Men den suger likt förbannat inte och trycket i kärlet är konstant noll.
Det har varit lätt att ta ett kort, men jag äger ingen kamera längre. Skulle jag ta med telefon begriper jag inte hur man får iväg bilden.
Ska ner i källaren och testa en sista gång. för i dag
När elmotorn är avstängd får jag inte i något mer vatten i det hålet, Men den suger likt förbannat inte och trycket i kärlet är konstant noll.
Det har varit lätt att ta ett kort, men jag äger ingen kamera längre. Skulle jag ta med telefon begriper jag inte hur man får iväg bilden.
Ska ner i källaren och testa en sista gång. för i dag
Det är bara att konstatera
Den suger inte från brunn. Tar inte åt sig mer vatten i pumpen just nu i allafall. (Stillastående.)
Luftfickor fylla på sugrör. etc
Finns det vatten i brunn?
Den suger inte från brunn. Tar inte åt sig mer vatten i pumpen just nu i allafall. (Stillastående.)
Luftfickor fylla på sugrör. etc
Finns det vatten i brunn?
Lite ironi bara 
Det är vatten i brunnen, har kollat nu.
Försökte fylla sugröret med vatten men det verkar fullt. Det rinner ut på golvet igen.
pumphuset verkar också fullt?
Har ringt rörmokaren men de har nog inte tid den här veckan
Det är vatten i brunnen, har kollat nu.
Försökte fylla sugröret med vatten men det verkar fullt. Det rinner ut på golvet igen.
pumphuset verkar också fullt?
Har ringt rörmokaren men de har nog inte tid den här veckan
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Postar i en gammal tråd här - mest för att jag hittade en lösning för min egen pump med liknande problem. Det som hjälpte att få ut luften var att ha ett vattenuttag igång. I mitt fall använder jag vår gamla grävda pump till bevattning i växthuset. Jag lät helt enkelt bevattningen vara igång medan jag försökte få igång den gamla pumpen. Det verkade hjälpa med att få ut luften ur pumpen och hydroforen. För nu funkar allt igen.
Klicka här för att svara