Börja med att skruva bort spårskruven högst upp och tar loss spaken. Jag minns inte klockrent hur den sitter fast men efter nån mutter lossats kan man vrida loss pipen och där under sitter en mutter där blandaren lossas. Alltså skruvar man loss blandaren ovanifrån tvättstället, inte på under sidan. På undersidan släpper du bara på anslutningsmuttrarna. När blandaren är loss dras den nedåt igenom tvättstället.
Konstigt att det ännu finns såna här blandare kvar, trodde de var utdöda för länge sen, var nämligen ingen bra kvalite och reservdelarna försvann för 20 år sen...