4 814 läst ·
37 svar
5k läst
37 svar
Får inte in luft i hydropressen
Då behöver ju förtrycket komma upp en bit till.
Tack! Provar det.
Bästa svaret
3.6 - 4 Bar var väldigt litet intervall - jag skulle prova att sänka tillslagtrycket till 2 Bar om det inte blir för klen fart i kranar och dusch.
om det blir för klent vid lägsta trycket precis innan pumpen startar så skulle jag prova med 3 - 5 Bar istället
när det är inställt - stäng av pumpen och spola tills det tar stopp - sedan pumpar du luft i hydropressens luftblåsa tills du ligger 1.9 Bar om det är 2 bars tillslagstryck eller 2.9 bar om det är 3 bars tillslagstryck.
starta pumpen sedan och se att allt verka fungera igen - nu längre tid mellan pumpstarterna när du spolar..
om det blir för klent vid lägsta trycket precis innan pumpen startar så skulle jag prova med 3 - 5 Bar istället
när det är inställt - stäng av pumpen och spola tills det tar stopp - sedan pumpar du luft i hydropressens luftblåsa tills du ligger 1.9 Bar om det är 2 bars tillslagstryck eller 2.9 bar om det är 3 bars tillslagstryck.
starta pumpen sedan och se att allt verka fungera igen - nu längre tid mellan pumpstarterna när du spolar..
Nu har jag äntligen förstått hur hydropressen fungerar och kunnat trimma in den på ”egen” hand. Tack alla er som bidragit till min VVS-utbildning! Ni är fantastiska!
Uffe
Uffe
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Får inte ut nyckel ur låset
Fönster & Dörrar -
Bromsjustering, lagret pajjade, nu får jag inte loss lagerbanan!
Bilar & andra fordon -
Färgen fäster inte på fogen
Färg, Måla & Tapetsera -
Missfärgad råspont efter vinter
Tak & Vind -
Kommunen påstår att jag inte får parkera min privata lastbil på tomten
Bygglov