Då behöver ju förtrycket komma upp en bit till.

U Uffe Puffe skrev:
Oj, så bra info. Nu har jag kollat. Tillslag 3.6 och frånslag 4 bar. Jag får däremellan bara ut 4 liter vatten 🙁
Då behöver du sänka tillslagstrycket. Eller får du inget vatten fram i kranen om du sänker det?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hur ändrar jag tillslagstrycket på en sådan här?

• Dammskyddad, svart tryckströmbrytare, märkningar, roterande knopp, teknisk utrustning, lutande perspektiv, delvis skymd miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruva av det svarta locket och under finns en inställning med mutter, ju mer ner den är desto högre tryck blir det, blir till att skruva och öppna en kran för att se på manometern start/stopp

Tack! Provar det.

Bästa svaret

3.6 - 4 Bar var väldigt litet intervall - jag skulle prova att sänka tillslagtrycket till 2 Bar om det inte blir för klen fart i kranar och dusch.

om det blir för klent vid lägsta trycket precis innan pumpen startar så skulle jag prova med 3 - 5 Bar istället

när det är inställt - stäng av pumpen och spola tills det tar stopp - sedan pumpar du luft i hydropressens luftblåsa tills du ligger 1.9 Bar om det är 2 bars tillslagstryck eller 2.9 bar om det är 3 bars tillslagstryck.

starta pumpen sedan och se att allt verka fungera igen - nu längre tid mellan pumpstarterna när du spolar..

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Nu har jag äntligen förstått hur hydropressen fungerar och kunnat trimma in den på ”egen” hand. Tack alla er som bidragit till min VVS-utbildning! Ni är fantastiska!
Uffe

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.