Hej!

Är lite förvirrad, får inte ihop kortändarna på mitt laminat byggmax golv. Det blir mellanrum på kortsidorna och verkar som att det liksom inte är bygg för att jacka in riktigt, vad gör jag för fel? Testat att hamna rätt med kloss men fortfarande ett mellanrum, har sett flera videos på nätet som visar laminatgolv och verkar som att det ska klicka ihop direkt.

Golvet är ett:

LAMINATGOLV RIALTO OAK 8MM
8x193x1380, 2,131 m2/pkt, AC5/32, klickgolv 5G, MyFloor Lodge

https://www.byggmax.se/laminatgolv-rialto-oak-8mm-p651725

• Två plankor av laminatgolv som ligger på en turkos matta med synlig fog emellan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en laminatskiva med synlig profil för att visa passformen mot en turkos bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Felet du gjort är att köpa golv på byggmax, tyvärr.
Som du själv ser, kan de inte gå ihop. Typiskt byggmax dåliga kvalitet.
Lämna tillbaks det. Det finns lika billiga kvalitetsgolv på rea titt som tätt. Många butiker säljer utgående sortiment och eller stuvar.
Tråkigt för dig, när du var igång.

A AG A skrev:
Lämna tillbaks det. Det finns lika billiga kvalitetsgolv på rea titt som tätt. Många butiker säljer utgående sortiment och eller stuvar.
Fast känns ju som att jag missar något här, detta med 5G klickgolv verkar va lite speciellt. Det känns liksom inte som att det är möjligt att passa så här dåligt utan jag måste ju personligen göra fel. Inga instruktioner i paketet heller ... :-(

A AG A skrev:
Nej har nu testat det mesta och lämnar tillbaka det hela urusel kvalité.

B
jag fick lägga klossen på skarven och banka, så den den är plastkilen verkligen kunde komma in och låsa, så tycktes de ihop, var iof ett annat märke, men det var samam sakt, behöver bankas ordentligt OVANIFRÅN (med kloss så klart)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.