Hej har problem med att få värme på en radiator i mitt värmesystem! det är nere i källaren så det sitter lägst i systemet. det är en väldigt konstig inkoppling av radiatorn har aldrig sett det förut den e kopplad direkt från en annan radiator, tilloppet går genom övre delen av radiatorn och returen kommer via den undre delen, (skickar med en bild). Hade värme på denna radiator när vi flyttade in i huset men nu får jag inte fram någon värme. har provat att lufta men ingen skillnad (luftade ur ca 20 liter vatten). någon som har nån ide om hur jag ska göra för att få till det?
Det ser ut att sitta en termostatventil på vänster sida.
Ta bort termostaten (plastdelen) och dra ut piggen som sticker ut från ventilen, den har troligen fastnat. Motionera den lite ut och in så fungerar den igen (till nästa gång den fastnar).
Alternativet är att ta bort termostaten och låta ventilen vara helt öppen om du har annan reglering på radiatorvattnets temperatur.
Ta bort termostaten (plastdelen) och dra ut piggen som sticker ut från ventilen, den har troligen fastnat. Motionera den lite ut och in så fungerar den igen (till nästa gång den fastnar).
Alternativet är att ta bort termostaten och låta ventilen vara helt öppen om du har annan reglering på radiatorvattnets temperatur.
Klicka här för att svara