3 357 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Får det se ut så här i badrum?
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det är väl knappast elektrikern som gjort tätskiktet? 
Lite underligt att man har gjort en sådan montering, vad är det för materiel på taket? Betong eller gips eller någon annan skiva? Självklart är det ju inga problem att montera lampan så som den ska vara ovanför hålet. Är det gips så har man förmodligen tilläggsreglat under för att göra det enklare att montera armaturen. Betong borrar man och pluggar? Det är ju inte helt fel att klicka i lite silikon i hålen också.
Förstår inte... den istallationen er ologisk ut
n
/H
Förstår inte... den istallationen er ologisk ut
n
/H
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Det vet elektrikern. Antingen flyttas lampan så att den sitter rak över hålet, eller så isoleras dom synliga ledarna med en bit kabelmantel.
Patrik_Hed skrev:
Nja, i äldre lägenheter så får man ha enkel isolerade kablar om dessa är i taket, typ exempel på äldre dragning med lamputtag direkt på FK.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Och hus.el_richard skrev:
Men kan erkänna att jag inte tänkte på det.
//Patrik
Klicka här för att svara
