Hej, jag har köpt ett badkar, Svedbergs Torne z1600. Exakt 160cm, mitt badrum är 164.5cm. börjar bli lite nojjig på om jag kommer kunna få det från upprätt läge till så som det ska stå. I en skiss från tillverkaren så står det att ena "tippmåttet" är 164.5 och det andra 159, alltså borde jag kunna vinkla ner det från upprätt till liggande. Eller missförstår jag bilden och tänker fel?

Ps, kommer nog inte kunna vinkla på något annat sätt än från upprätt till liggande. Är handfat och spegel ivägen. Skåpet och duschhörna kommer tas bort, och rören kan rörisen fixa när hen ändå ska fixa bergvärmen, om det nu behövs. Rören bygger 4cm.

• Skissteckning som visar tippmått för badkar med dimensioner 164,5 cm och 159 cm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett smalt badrum med duschhörna, handfat och spegel samt ett högt skåp och handdukar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du tänker rätt, 159 måttet visar att det skulle gå att få ner badkaret till en plats som är 160cm bred. Du måste bara vinkla den åt rätt håll innan du tippar ner den, alltså bottenventilen nedåt innan tippningen (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.