Nu har det hänt. Cirka 15 år har vi haft oljad ekparkett från byggmax (Barlinek) i köket. Upptäckte nu att faneren börjat släppa i hörnet på en planka mitt på golvet. Någon garanti lär det ju inte finnas kvar.
Det har hållit över förväntan och jag kan inte påstå att underhållet varit betungande. En oljebehandling under alla år. Det har inte utsatts för vatten just där. Det är golvvärme under så vatten på andra ställen har torkat snabbt .
Har någon lyckats åtgärda liknande fanersläpp utan att ta upp golvet (klickgolv)? Lyfter man på faneren för att komma åt att limma riskerar det förmodligen att bli värre. Slitet ekparkettgolv med faneren som börjar släppa vid skarven på en planka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Nu har det hänt. Cirka 15 år har vi haft oljad ekparkett från byggmax (Barlinek) i köket. Upptäckte nu att faneren börjat släppa i hörnet på en planka mitt på golvet. Någon garanti lär det ju inte finnas kvar.
Det har hållit över förväntan och jag kan inte påstå att underhållet varit betungande. En oljebehandling under alla år. Det har inte utsatts för vatten just där. Det är golvvärme under så vatten på andra ställen har torkat snabbt .
Har någon lyckats åtgärda liknande fanersläpp utan att ta upp golvet (klickgolv)? Lyfter man på faneren för att komma åt att limma riskerar det förmodligen att bli värre.[bild]
Omm du kan lyft faneren så pass mkt att du kan pressa ner lim där så kommer det nog att räcka.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.