2 498 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Falsat plåttak med små skador
Har ett antal små skador på mitt tak där det börjar rosta. Taket är bara 12/7 år ca. halva taket lagt senare. Så att måla om hela känns onödigt. Vi har en massa "lagningar" i mörkgrå färg mot taket som är svart, jag misstänker att de gjort detta när de lade taket från början. Färgen är superkänslig i min mening, så de lyckades säkert med ett antal skador på en gång.
Finns det någon speciell färg som används för detta eller är det skraptest för att hitta rätt färg, slipa, grunda och måla som gäller på varje rostfläck? Hade ju varit nice med en färg där man slipper måla flera ggr iaf. Skadorna är så små att färgskiftningar och annat inte kommer synas från marken.
Finns det någon speciell färg som används för detta eller är det skraptest för att hitta rätt färg, slipa, grunda och måla som gäller på varje rostfläck? Hade ju varit nice med en färg där man slipper måla flera ggr iaf. Skadorna är så små att färgskiftningar och annat inte kommer synas från marken.
Bästa svaret
Skrapa loss lös färg och måla direkt på rosten med CoroflexS sandos skrev:Har ett antal små skador på mitt tak där det börjar rosta. Taket är bara 12/7 år ca. halva taket lagt senare. Så att måla om hela känns onödigt. Vi har en massa "lagningar" i mörkgrå färg mot taket som är svart, jag misstänker att de gjort detta när de lade taket från början. Färgen är superkänslig i min mening, så de lyckades säkert med ett antal skador på en gång.
https://www.paintpro.se/farg-ytbehandling/platfarg-coro-flex
Produkter som diskuteras: "Skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Det där låter ju exakt som vad jag behöver, tackar!GoC skrev:
Framförallt det här som säljer den för mig:
Är ett bekymmer att man inte vet exakt vad taket är målat med...
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Är det fabrikslackat eller platsmålat?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Lägg gärna upp bilder
Men är det 12 år så borde det vara polyesterlack
Men är det 12 år så borde det vara polyesterlack
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden