Hej,
Någon vänlig själ som kan uttala sig om det verkar vara ett korrekt utfört arbete?
Jag har förväntat mig ett något slätare tak.
Men jag är novis på denna typ av plåttak så det är kanske helt enligt normerna?
Materialet är aluminium i färgen antracit metallic.
Tillverkare är Lindab.
Någon vänlig själ som kan uttala sig om det verkar vara ett korrekt utfört arbete?
Jag har förväntat mig ett något slätare tak.
Men jag är novis på denna typ av plåttak så det är kanske helt enligt normerna?
Materialet är aluminium i färgen antracit metallic.
Tillverkare är Lindab.
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
ser helt ok ut, skulle garanterat klara en besiktning från en plåtbesiktningsman. Är ju lite väderleken som lurar ögat .
Bild 1 & 2 syns det , på bild 3 & 4 syns det ju ingenting.
ofta kan det bli så vid tillverkningen av banden , plåtrullen kan vara kantlång eller maskinen lite snett inställd .
Bild 1 & 2 syns det , på bild 3 & 4 syns det ju ingenting.
ofta kan det bli så vid tillverkningen av banden , plåtrullen kan vara kantlång eller maskinen lite snett inställd .
Det där ser absolut godkänt ut! Jag jobbade som plåtslagarlärling i några år tills jag kom på andra tankar, så jag har sett rätt många plåttak, och varit med och lagt en hel del oxå.
Grattis till ett fint tak som kommer att hålla i måååånga år!
Grattis till ett fint tak som kommer att hålla i måååånga år!
Tack för svar.
Ja, det var väl mest att man var inställd på lite slätare resultat.
Men i helhet blev det riktigt bra.
Ja, det var väl mest att man var inställd på lite slätare resultat.
Men i helhet blev det riktigt bra.
pelle plåttak skrev:
pelle plåttak skrev:
Tack.
Mycket tänkande innan valet väl föll mot att lägga bandat.
Mycket tänkande innan valet väl föll mot att lägga bandat.
Nissens skrev:
Klicka här för att svara






