Hej,

Här är en nyregistrerad medlem som dock läst forumet med god behållning ett tag. Nu är jag igång med att gjuta en platta som sedan skall läggas uteklinker på. Plattan löper längs huset, ca 9,4 m och skall ha ett "djup" (ut från huset) på ca 6 m. Vilket fall skall man använda? Jag har hört lösa uppgifter på ca 5 cm, vilket jag översätter till ca 1 cm/m. Någon som vet?

Tidigare låg där trädgårdplattor men klinker kommer bli snyggare...

/B-son
 
1-2 cm/m.

Mer blir "kasebana".

//A
 
På 4m har jag 2 cm totalfall utifrån huset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.