Ni som kan 2 falls laser, har lånat hem en laser och behöver veta hur jag ska tyda displayen.
Enligt bilden står X axeln på 1,5 % lutning och Y på 0,5% ?
Har jag förstått det rätt då? 😁

• Lasernivå RL-100 2S med skärm som visar X-axel 1,5% och Y-axel 0,5% lutning, omgiven av röda laserlinjer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej har en limit 1210 rotationslaser och på lutning står det.en nivåskillnad på 1 dm på 10 meters avstånd motsvara det 1%lutning.

Okej ja undra mer om hur man skriver in på displayen. alltså på denna exempel bild, visar den på X 1,5% eller är det 15% eller 0,15 fall.
Ville bara ha bekräftat hur man skriver

J Johan82sat skrev:
Okej ja undra mer om hur man skriver in på displayen. alltså på denna exempel bild, visar den på X 1,5% eller är det 15% eller 0,15 fall.
Ville bara ha bekräftat hur man skriver
På min måste jag justera lutningen med pil upp/ner.

Jag vet inte om du driver ?

Vad är de du ska mäta ut fall på ?

Nu har jag inte koll på den aktuella lasern i fråga, men om du undrar om du ska skriva 15 eller 0.15 för att då ditt önskade värde så borde det väl inte vara svårare än att skriva in det ena, gå en meter eller två med tumstock eller till och med ögonmått för att se om du har 1.5 eller 15% lutning…

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
J Johan82sat skrev:
Ni som kan 2 falls laser, har lånat hem en laser och behöver veta hur jag ska tyda displayen.
Ja.

J Johan82sat skrev:
Du har helt rätt för dig. Tänk bara på att du måste ställa den på rätt håll när du ska ha fall. Så om du ställer den som på bilden kommer Y-fallet stiga åt höger och sjunka åt vänster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.