1 964 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Fall av papp (masonit kanske) hur få bort?
Hej. Jag håller på och ska renovera mitt badrum i ett hus byggt av Boro 1989.
Det ligger idag plastmatta på golvet, med dubbelt spån ut mot dörr och mot fallet någon sorts fiberskiva som utgör fallet.
Någon som stött på nått liknande, och i så fall hur få bort skiten utan att bryta kvadrat cm för kvadrat cm?
Jag bröt och bände med stämjärn och visst, man får ju bort det men det blir ju små flarn i 1 x 1 cm stora bitar..
Testade också med min Bosch PMF 180 eller vad den heter men det hände inte så mycket (förutom att barnen vaknade).
Det ligger idag plastmatta på golvet, med dubbelt spån ut mot dörr och mot fallet någon sorts fiberskiva som utgör fallet.
Någon som stött på nått liknande, och i så fall hur få bort skiten utan att bryta kvadrat cm för kvadrat cm?
Jag bröt och bände med stämjärn och visst, man får ju bort det men det blir ju små flarn i 1 x 1 cm stora bitar..
Testade också med min Bosch PMF 180 eller vad den heter men det hände inte så mycket (förutom att barnen vaknade).
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Annars finns det elektriska stämjärn. Skall visst funka väldigt bra inom vissa områden. används bla för ta bort underedsmassa på bilar 
http://www.bosch-do-it.se/boptocs2-se/Gör-det-självare/Verktyg/SE/sv/hw/Elskrapa/95242/index.htm
Går säkert hyra också.
http://www.bosch-do-it.se/boptocs2-se/Gör-det-självare/Verktyg/SE/sv/hw/Elskrapa/95242/index.htm
Går säkert hyra också.
Mangu, ja, det är ju en tanke. Frågan är om det är lättare... Sitter säkert spik-limmat mot bjälklaget.. Går jag bet på pappen eller vad det nu är så är det väl så jag måste göra..
Benny_Steen, nja, känns inte som om en sån skulle funka. Inte vibrerar en sån mycket mer än den PMF180 jag har? Däremot har jag sett såna där elektriska barkspadar (med hjul i ändan) en sån kanske...
Hmm.... Eller så blir det knåstående några långa dagar med stämjärn..
Benny_Steen, nja, känns inte som om en sån skulle funka. Inte vibrerar en sån mycket mer än den PMF180 jag har? Däremot har jag sett såna där elektriska barkspadar (med hjul i ändan) en sån kanske...
Hmm.... Eller så blir det knåstående några långa dagar med stämjärn..
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Det viktiga är att om du skulle testa med någon av dom maskinerna så tycker dom inte om att stöta på spik, men då är det ju bara att låta bli o köra runt kanterna.
Elhyvel kan du köpa för några hundralappar dom andra bör hyras
Elhyvel kan du köpa för några hundralappar dom andra bör hyras
Barkspade?
Vad ska du ha för golvbeklädnad sen?
Plastmatta eller klinker?
Om du ska ha klinker så måste golvbjälklaget vara cc-30.
Har du inte rätt cc mått så måste ju spånen bort i vilket fall som helst och då tar man fram cirkel och sticksågen.
Vad ska du ha för golvbeklädnad sen?
Plastmatta eller klinker?
Om du ska ha klinker så måste golvbjälklaget vara cc-30.
Har du inte rätt cc mått så måste ju spånen bort i vilket fall som helst och då tar man fram cirkel och sticksågen.
Redigerat:
Jag ska ha klinker, men som jag förstått det så duger det ju med cc60 om jag flytspacklar minst 15mm?
Det sitter fast rätt mycket (i alla fall runt brunnen, men det kan ju vara så att det är extra mycket lim där) så barkspade tror jag går bet, tyvärr.
Det sitter fast rätt mycket (i alla fall runt brunnen, men det kan ju vara så att det är extra mycket lim där) så barkspade tror jag går bet, tyvärr.
Redigerat:
Jag skulle nog ta fram min borrhammare med mejsel och ta bort en bit - är CC på bjälklaget fel eller att brunnen behöver bytas så är nog en cirkelsåg med billig klinga inte helt fel.
Problemet är att båda alternativen väcker barnen garanterat
Problemet är att båda alternativen väcker barnen garanterat
Hehe, ja så är det ju. Tanken var ju att byta golvbrunnen (utan att bryta upp spånet) och behålla cc60.
I ytterkant av rummet är ju denna beläggnad av papp eller masonit eller vad fasen det nu är 22 mm tjock men vid brunnen vara några mm. Jag har ju krypgrund så tanken var att kunna fixa till avloppet liggandes under , när jag byter brunnen.
I ytterkant av rummet är ju denna beläggnad av papp eller masonit eller vad fasen det nu är 22 mm tjock men vid brunnen vara några mm. Jag har ju krypgrund så tanken var att kunna fixa till avloppet liggandes under , när jag byter brunnen.
Medlem
· västerbotten
· 273 inlägg
Ang cc60 , läs sidan 9 i http://www.bkr.se/upload/branschregler/Branschregler_web_2010.pdf
kort summering, det är ok.
kort summering, det är ok.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden