3 490 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Fall åt fel håll i duschrum
Hej!
Har just köpt en sommarstuga med nybyggt duschrum där man byggt fall mot golvbrunnen bara just runt själva brunnen - utanför är det fall åt andra hållet. Mao rinner varje litet stänk utanför draperiet ut mot hallen, inte så kul...Nåväl, min tanke var nu att limma fast en gummilist runt där man duschar och täta med silikon, men då behöver jag tips om var jag kan hitta en sådan list (har sökt på byggvaruhus utan framgång). Finns det kanske rent av bättre sätt att åtgärda detta problem? Jag har ej kunskaper eller lust att bygga om hela badrummet...
Hälsningar
Anders
Har just köpt en sommarstuga med nybyggt duschrum där man byggt fall mot golvbrunnen bara just runt själva brunnen - utanför är det fall åt andra hållet. Mao rinner varje litet stänk utanför draperiet ut mot hallen, inte så kul...Nåväl, min tanke var nu att limma fast en gummilist runt där man duschar och täta med silikon, men då behöver jag tips om var jag kan hitta en sådan list (har sökt på byggvaruhus utan framgång). Finns det kanske rent av bättre sätt att åtgärda detta problem? Jag har ej kunskaper eller lust att bygga om hela badrummet...
Hälsningar
Anders
Det finns aluminiumhörn med gummilist under som är avsedda för att hålla draperiet och vattnet innanför. Vi har haft ett sådant en gång i tiden men jag vet inte var det kom ifrån tyvärr.
tank 77 hann före, precis en sådan menade jag.
tank 77 hann före, precis en sådan menade jag.
Fick en flashback där när min far skulle fixa badrummet i fjällstugan.... hade lovat å hjälpa till med flytet å monteringen men han va ivrig å flöt själ hmmm... av nån anledning tyckte han de va för löst så han blandade flytet trögare varpå han lyckades få ett bakfall på 2cm från duschavgränsningen.
Va inte helt lätt å lösa de när man kom helgen efter å de va tätskiktat å klart för montering hehe... inte bra!
Va inte helt lätt å lösa de när man kom helgen efter å de va tätskiktat å klart för montering hehe... inte bra!
Klicka här för att svara