Byggahus.se

fakturaproblem

1. R
    Medlem · 99 inlägg

Ricky

Medlem
    Hej,
    Jag har en liten fråga hur jag bör hantera följande:
    Tillsammans med en grävare har jag kommit överens om en schaktentrepenad på löpande räkning. När det kom till fyllnadsmassor, makadam sprängsten etc. nämde jag för grävarn att jag kanske skulle kolla runt lite för att jaga priser. Han sa då att han garanterat fixade bättre priser än jag. Då jag inte hade anledning att betvivla detta tyckte jag det lät bra då även han naturligtvis har procent på materialet och att alla blir nöjda mao. Som ni säker räknat ut blev priset lite i högsta laget. Priserna jag blev fakturerad låg 30 000 högre än vad jag fick när jag slog ett telefonsamtal. När jag konfronterade grävarn med detta skyllde han på att hans leverantör måste ha höjt priserna och att han skulle kolla upp detta. Sannolikheten att han inte skulle ha full koll på priset per ton när det gäller makadam ocg sprängsten måste ju ses som rätt låg.

2. R
    Medlem · 99 inlägg

Ricky

Medlem

forts fakturaproblem

råkade trycka på sänd innan jag blev klar

Vi är dock helt överens om vad han lovat angående priset och vi har inte börjat bråka ännu, det är väl dock troligt att det kan bli så. jag har inga planer på att ge med mig när det gäller priset (kunde säkert fått ännu lägre priser om jag ansträngt mig). Hur bör man hantera en sån här situation? Tacksam för hjälp.

/Rickard

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.