Se bifogade bilder. Det finns ett mellanrum under takpannorna som fåglar tar sig in i. Vad är det bästa sättet att hålla dem ute? Jag hoppades på en lösning som inte innebär att man behöver lyfta på takpannorna för att appliceras.
Hittills har jag provat detta, men det verkar vara tänkt att fästas under takpannorna (skruvarna riktade vertikalt, under pannorna, skulle behöva lyfta alla takpannorna). Det blockerar också bara mellanrummet mellan takpannorna och trästycket, inte mellanrummet under trästycket.
Jag tar gärna emot alla tankar eller idéer om alternativ! Tack på förhand!
Hittills har jag provat detta, men det verkar vara tänkt att fästas under takpannorna (skruvarna riktade vertikalt, under pannorna, skulle behöva lyfta alla takpannorna). Det blockerar också bara mellanrummet mellan takpannorna och trästycket, inte mellanrummet under trästycket.
Jag tar gärna emot alla tankar eller idéer om alternativ! Tack på förhand!
När mitt hus byggdes ingick kravet på nät just mot småfåglar. Visst kom man på direkten och fixade detta, några veckor efter inflyttningen. Men man missade fåglarnas snabbygge ... upptäckte samma dag förtvivlat föräldrapar som flaxade vid entretaket 🥵😡. Fick klättra upp på stege och riva bort det ännu mjukklistrade nätet. Glada föräldrar som fostrade en kull småttingar. När dessa var flygga täppte jag till hålet.
Klicka här för att svara