2 911 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
fackmannamässigt utfört
ja vi ska renovera badrum... men undrar över de nya reglerna som träder i kraft den 1/7. De skivor som ska användas är ju mycket dyrare och redan kommer det kritik på att de är sämre än vanligt gips. På försäkrings bolaget säger de bara att det ska vara fackmanna mässigt utfört. Ja min man e golvläggare så det blir ju det.. men så är det det där med skivorna.... Hur har ni andra tänkt och resonerat??
Försäkringsbolagen definierar i regel fackmässigt utförande som att man följer branschreglerna till punkt och pricka. De nya glasfibergipsskivorna är tekniskt sett mycket bättre (var har du hört att de skulle vara sämre..?), men de kräver viss skyddutrustning när man hanterar dem om man vill slippa hud- och luftvägsirritation. Det finns andra typer av skivor som inte har denna negativa egenskap.
Klicka här för att svara