Kanske lite inspiration för augusti-byggare.

Före
IMG_0834_liten.jpg

Efter
IMG_1807_liten.jpg
IMG_1814_liten.jpg

Som synes är jag ju inte riktigt klar än. Det saknas två trappor, rejäl överliggare på räcket, lite gräs samt något att täcka "underredet" med. Funderar på liggande panel i falusvart, vad tror ni?

Zephir
 
Tjusigt :D

Jag har gömt mina fula plintar med ett "pilstaket" i rutmönster, hade någon slags salixbuske som stod ivägen när bilparkeringen skulle expandera, klippte "slanor" med sekatör och stoppade bara ner dom i marken, alla med något enda undantag slog rot och nu har jag ett "levande" insynsskydd under altanen, klipper detta på lämplig höjd varje sommar.

Finns förståss att köpa oxå.....

Exempel:
staket.jpg
 
Altanen var toppenfin, men vet du vad jag tycker ni skall vara ännu nöjdare med?

Jo, taket!

Det fick verkligen huset att bli ett HUS. Mycket smakfull förändring.
 
nu har jag ett "levande" insynsskydd under altanen
Jag har förutom panel varit inne på idegran som tydligen borde klara att agera insyns-skydd.

Jodå, taket är fint. Tyvärr kan jag nog bara ta åt mig kanske halva äran för det. För en gång skull fick nån annan göra "mitt" jobb.

Zephir
 
Är inte idegran väldigt giftigt ? :P



Eller finns det kanske ofarlig idegran också ?
Vet i.a.f att kor kan dö av att äta den "vanliga" sorten.
 
Är inte idegran väldigt giftigt ?  
Tack! Googlade lite och visst är det så. Den som tipsade om Idegranen hade ju ingen aning om att man har ett par små som springer omkring och stoppar saker i mun. OK, dags att tänka om...

Zephir
 
Ser väldigt bra ut!
Jag är på gång att bygga nåt liknande men måste fixa bygglovet eftersom altanen blir högre än 0,6 m...

Får man fråga vad fick du betala för bygglovet/bygganmälan, hur lång tid tog det och vilken kommun är det?

Tack på förhand!
Markus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.