Tänkte ta bort/laga låshuset då tryckesfallet inte rör sig men får inte bort nyckel
Har slagit på nyckel från utsida med dorn och hammare men den sitter som berget. Behöver inte låsa innerdörrarna så det går väl att försöka kapa nyckel men skulle vilja behålla dörrtrycke. Huset är byggt 1929 och innerdörrarna är säkert från den tiden
Är det bara att ta i mer eller finns det några knep, jag ser när nyckeln är riktad neråt så den borde vara i rätt läge
Har slagit på nyckel från utsida med dorn och hammare men den sitter som berget. Behöver inte låsa innerdörrarna så det går väl att försöka kapa nyckel men skulle vilja behålla dörrtrycke. Huset är byggt 1929 och innerdörrarna är säkert från den tiden
Är det bara att ta i mer eller finns det några knep, jag ser när nyckeln är riktad neråt så den borde vara i rätt läge
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Det kan vara så att Axet (flaggan) blivit sned eller böjd, det är ofta U-nycklar till deuxbattantlås och ibland böjer sig endast den ena halvan.
Det kan vara svårt att se men om man lyckas identifiera vad som hänt så kan det vara möjligt att stoppa in en en mejsel genom hålet och sedan rikta nyckeln.
Det kan vara svårt att se men om man lyckas identifiera vad som hänt så kan det vara möjligt att stoppa in en en mejsel genom hålet och sedan rikta nyckeln.
Tack1 123abc skrev:Det kan vara så att Axet (flaggan) blivit sned eller böjd, det är ofta U-nycklar till deuxbattantlås och ibland böjer sig endast den ena halvan.
så var det kunde stoppa en mindre flatmejsel och räta upp den den inre halvan (den vridna syntes när jag visste vad jag skulle titta efter
Klicka här för att svara