Har någon en aning om vad kalaset kan gå loss på?
 
Du kan ju lägga i 5cm frigolit så blir det inte lika mycket betong. ( betong dyrare än frigg. )
Limma bara fast friggen så den inte flyter upp.

Betong kostar kanske 2000 per kubik.
Tillkommer för transport och lossning med ränna. Och moms så klart. Kanske 5000?? Ring och hör med betongfabriken som ligger närmast.

//AA
 
  • Gilla
Rikarddahlqvist
  • Laddar…
S saiter skrev:
Du kan ju lägga i 5cm frigolit så blir det inte lika mycket betong. ( betong dyrare än frigg. )
Limma bara fast friggen så den inte flyter upp.

Betong kostar kanske 2000 per kubik.
Tillkommer för transport och lossning med ränna. Och moms så klart. Kanske 5000?? Ring och hör med betongfabriken som ligger närmast.

//AA
Transport och ränna ingår i själva betongpriset, troligtvis så blir det lite extra lossningstid vilket kan bli en extra peng.
Sen är det mycket svårare att lägga 50mm betong än 100mm, vilket i mina ögon knappt gör det värt att försöka minska på betongmängden. En halvtimme som ingår brukar vara standard hos de flesta.

Distanser och armering kostar inte många kronor, sen skulle jag tippa på att betongen går på 1500/m3.

Så tunt och liten yta gör att du har ganska lång tid på dig att fixa även efter utläggning, så det tror jag du löser själv.
 
Tack ska ni ha då vet jag på ett ungefär vad de handlar om, inte 30-50tusen vilket jag tänkte att de kunde kosta.
 
S saiter skrev:
Du kan ju lägga i 5cm frigolit så blir det inte lika mycket betong. ( betong dyrare än frigg. )
Limma bara fast friggen så den inte flyter upp.
Du behöver inte limma eftersom du lägger armeringsnätet ovanpå. Håller precis på med ett liknande projekt. Jag blandar själv ekonomibetong. Fast många säckar blir det. ;)
 
  • Gilla
Weikert
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Du behöver inte limma eftersom du lägger armeringsnätet ovanpå. Håller precis på med ett liknande projekt. Jag blandar själv ekonomibetong. Fast många säckar blir det. ;)
Problemet man vill undvika genom att lösa det med limmad cellplast löses inte med armering. Betongen lyfter både cellplast och armering utan problem. Men det är bara om man lägger ut "fel" som det ens blir ett problem.
 
Jag har inte sett problemet. Cellplasten har legat snällt kvar under armeringen.
 
  • Gilla
Weikert
  • Laddar…
Tog in firma som gjöt (ränna) min 50m2 platta inkl glättning kostade 25k inkl moms
 
  • Gilla
Weikert
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.