Hej!
När vi köpte huset hade föregående ägare påbörjat ett projekt i garaget, det var tidigare bastu/dusch i ena delen och andra garage.
Väggar har rivits, uppreglat golv har tagits bort.
Min fundering är, hur man lättast / billigast får upp nivån så den blir samma som garagegolvet, fyller upp med betong? Hur går man tillväga?
Tack på förhand
När vi köpte huset hade föregående ägare påbörjat ett projekt i garaget, det var tidigare bastu/dusch i ena delen och andra garage.
Väggar har rivits, uppreglat golv har tagits bort.
Min fundering är, hur man lättast / billigast får upp nivån så den blir samma som garagegolvet, fyller upp med betong? Hur går man tillväga?
Tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Tycker nästan det ser ut som den grova delen ligger högre än det släta ?
Tog lite fler bilder så det förhoppningsvis blir lättare att se
Tanken just nu är att ha lite mer organiserad förvaring än vad där är idag I framtiden vet man aldrig om man köper något 2 eller 4 hjulet fordon som ska få plats där fyrhjuling cross.
För övrigt så är garaget isolerat I tak & väggar, vet ej hur tjockt Och det finns ingen värmekälla. Till/från luft finns, I garageport samt gamla självdrag I tak från duschutrymmet alla andra ventiler är isolerade & stängda
Tanken just nu är att ha lite mer organiserad förvaring än vad där är idag I framtiden vet man aldrig om man köper något 2 eller 4 hjulet fordon som ska få plats där fyrhjuling cross.
För övrigt så är garaget isolerat I tak & väggar, vet ej hur tjockt Och det finns ingen värmekälla. Till/från luft finns, I garageport samt gamla självdrag I tak från duschutrymmet alla andra ventiler är isolerade & stängda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men de är väl inget man gör själv för hand eventuellt kan man ju göra förarbete förhand, men sen behövs de väl en betongbil som fyller upp med slang har ni någon som helst aning om vad de kan kosta att få de gjort, vilka alternativ finns / prisklasser
Mvh
Mvh
Visst kan man göra det, men om du inte är bekväm med det så rekommenderar jag att du kontaktar en hantverkare.Weikert skrev:
Då kan ni komma överens om det är något som du kan förbereda själv.
Stckan
Armering i överkant också gjuta.
Det går att gjuta för hand, men jag hade inte gjort det. Däremot ska du absolut inte ha expanderbetong. Är det hyfsat lätt att komma åt utifrån? Annars är det pump och slangdragning som gäller, då blir det lite dyrare.
Det går att gjuta för hand, men jag hade inte gjort det. Däremot ska du absolut inte ha expanderbetong. Är det hyfsat lätt att komma åt utifrån? Annars är det pump och slangdragning som gäller, då blir det lite dyrare.
Går att backa upp till garageporten, sen är cirka 10 meter till ytan längst in, och 5 meter till de närmaste ytanC C.Lundin skrev:
Är det 10 meter rätt in så når en bil med sin ränna(i princip), annars går det att be om förlängare. Det förutsätter ju dock givetvis att plats finns samt att underlaget håller.Weikert skrev:
