Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Skulle göra rent ugnen och gjorde misstaget att använda autosol när jag skulle försöka ta bort några repor. Den borstade ytan blev nu polerad på just det stället.
Misstaget är alltså redan gjort så behöver inte höra vad jag skulle gjort
Frågan är hur jag på bästa sätt ställer det hela till rätta från detta läge. Går det att få tillbaka en borstad yta? Eller ska jag göra allt polerat nu? Och isåfall, finns det något bättre tillvägagångsätt än att stå för hand och polera med autosol och papper? Tar evigheter och blir ett ojämnt resultat.
Misstaget är alltså redan gjort så behöver inte höra vad jag skulle gjort
Frågan är hur jag på bästa sätt ställer det hela till rätta från detta läge. Går det att få tillbaka en borstad yta? Eller ska jag göra allt polerat nu? Och isåfall, finns det något bättre tillvägagångsätt än att stå för hand och polera med autosol och papper? Tar evigheter och blir ett ojämnt resultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Nä då är det nog billigare att köpa en ny panel för 899 kr istället. Grejen är att jag tänkt sälja ugnen. Så hade ju helst sett en lösning som inte behöver kosta mig mer. Vet inte vad jag förlorar mest på. Att sälja den i befintligt skick eller köpa en ny panel för 899 kr.P polarsson skrev:
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Tänkte du sälja ugnen så lär det ändå inte vara särskilt mycket pengar som du kan få ut, då hade jag bara låtit det vara som det är.
En annan sak om du vill snygga till för ditt eget välbefinnande / ”peace of mind”.
En annan sak om du vill snygga till för ditt eget välbefinnande / ”peace of mind”.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Är det så? Kostade ju fasen över 5000 kr när jag köpte den för några år sen. Varför skulle det sjunka så mycket?H Harald Blåtumme skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
För att du polerat med autosol förstås.
Medlem
· Stockholm
· 981 inlägg
Fast Harald Blåtumme sa att det "ändå" inte lär vara mycket pengar. Jag tolkar det alltså som oavsett om jag köper en ny panel eller inte. Om jag får nån hundralapp om jag inte köper en ny panel men flera tusen om jag köper en ny panel så är det ju förstås värt att köpa en ny panel.imported_Benno skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 723 inlägg
Skämt åsido. Vad betalar folk för begagnade vitvaror? Sannolikt är värdeminskningen stor.peterwesterlund skrev:
Jag har dålig koll på andrahandsmarknaden för vitvaror då jag själv troligen inte skulle köpa begagnat annat än till sommarstugan.
Är väl enkelt att kolla på olika säljsidor vad begagnade vitvaror säljs för?
Tyvärr är andrahandsvärdet ofta lågt och har man bråttom att bli av med det slutar det nog ofta med bortskänkes eller tippen.......
Tyvärr är andrahandsvärdet ofta lågt och har man bråttom att bli av med det slutar det nog ofta med bortskänkes eller tippen.......
Om du orkar, så kan det säkert vara värt att snygga till den, men lägg inga (i sammanhanget) större summor på det. De får du inte tillbaka. Det är i alla fall min erfarenhet med begagnade prylar.. Skulle också tro att många begagnatvurmare (mig inkluderad) inte har några problem att putsa lite på det de köper. 
Sälj som den är men sänk priset med några hundra utifrån motsvarande ugnar på Blocket eller plocka ner panelen och se om du kan borsta om den i sin helhet.
Gjorde en snabb sökning på YouTube och hittade denna film. Har dock ej testat själv! Symbolerna kommer ju iofs försvinna och risken finns väl att det blir fult.
Sälj som den är men sänk priset med några hundra utifrån motsvarande ugnar på Blocket eller plocka ner panelen och se om du kan borsta om den i sin helhet.
Gjorde en snabb sökning på YouTube och hittade denna film. Har dock ej testat själv! Symbolerna kommer ju iofs försvinna och risken finns väl att det blir fult.
Redigerat: