Jag är på jakt efter XPS-isolering. Hade hittat Sundolitt 250 på bygghemma.se och beställde men fick sedan mail att de inte kunde leverera till mig. Jag såg då att Bauhaus hade Bewi på 300kPa i hållfasthet: http://www.bauhaus.se/xps-3035-cs-615x1265x100-mm.html för 599kr/2,77m2
Men min lokala Bauhaus hade inte i lager och att beställa tog 2-3 veckor.

Så är på jakt efter någon som kan leverera till Sundsvalls-trakten och gärna till humant pris. Jag var in på lokala XL-bygg och de kunde få hem Jackofoam 300 på en vecka men för 983kr/2,88m2 dvs en jäkla skillnad i pris jämfört med Bauhaus. Då jag ska ha ca. 100m2 till min uppfart/parkering så blir det många extra tusenlappar jag inte räknat med. Så ser ut som jag får vänta på Bauhaus. Men tänkte att jag slänger ut här om någon vet av någon som kan leverera till mig? Väntar på offert från Velltra.se så får se vad det ger.

Kan slänga in en extra fråga också. Ska isolera 100mm men spelar det nån roll om jag skulle få tag på 50mm och lägger i 2 lager istället?

Byggmax 50mm två lager? Tycker själv inte om massa följdfrågor men om om du inte ska belasta uppfarten väldigt tungt kan du ju köra ett lager vanlig eps och sen ett lager xps 50mm på det. Har läst någon stans att eps inte tar åt sig vatten kapilärt.

Det löste sig rätt bra tror jag. Bauhaus här i stan fick idag in XPS 250 på 100mm från DOW (som jag tror är likvärdigt med Isover?) så jag köpte de 12 paket de fått in och har även lagt en beställning på fler av samma sort. 599kr/2,77m2. Så känns bra! :) Nu är det bara börja gräva ner pengarn... Jag menar skivorna. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.