Köp den godkända på Biltema istället, så kan vi lägga ned lösningen om vilken apparatdosa man behöver till denna som inte är godkänd...

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
pacman42 skrev:
Köp den godkända på Biltema istället, så kan vi lägga ned lösningen om vilken apparatdosa man behöver till denna som inte är godkänd...
Jo, det var bara att jag blev sugen på två usb-utgångar + 2,1A + skäligt pris.

Biltema klarar 2/3

Om något verkar för bra så är det oftast för bra.

Jag skulle aldrig lita på isolationen på något gjort borti Asien för 35 spänn. Tveksamt med Biltemas grejor också.
Jag skulle vara tvungen att köpa 2, en för dissektion.

Protte

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Fast å andra sidan, om den kostar 35 spänn så kan man ju köpa minst en extra för förstörande provning..

hempularen skrev:
Fast å andra sidan, om den kostar 35 spänn så kan man ju köpa minst en extra för förstörande provning..
Japp det är ju bara att byta ut uttaget när huset brunnit ner ☺

Tänkte mer på dissekering.

Hojte skrev:
Japp det är ju bara att byta ut uttaget när huset brunnit ner ☺
Eller när mobiltelefonen eller handsfreen dött, vilket hänt flera bekanta som köpt kinaladdare (de har köpt märkesladdare som inte har varit märkesladdare utan haft 1kr elektronik i sig). Köper aldrig USB-laddare från Kina, det är inte värt pengarna ens om de vore gratis...

hempularen skrev:
Men den där ser ju så bred ut att jag tvivlar på att den passar nes i en engelsk dosa, De har väl samma mått som våra runda, men är kantiga. Tror jag.
Om jag minns rätt är engelska dosor 86x86 mm med 60.3 mm skruvavstånd istället av 60 eller 70 mm diameter och 60 mm skruvavstånd. Engländerna har inga runda apparat som t.ex. Eljo Renova.

På ett tidigare uppdrag hade vi ett skåp med testtelefoner (special för belastningstest) i labbet, en av nätdelarna som var "original" Ericsson. var påtagligt lättare än övriga. Visade sig att en av labbkillarna hade köpt en kartong med laddare från E-bay. Vi öppnade den. Istället för sedvanlig switchelektronik så satt där en helt vanlig transformator, men i format radiospole från en gammal FM mottagare (alltså ca 10 x 10 x 15 mm). isolationsavståndet var max 1mm. Både primär och sekundärlindningen låg på samma bobin utan separering.

Det lite roliga var att det fanns en transistor i den som kopplade i eller ur en del av primärlindningen beroende nätspänning 115 eller 230 V.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.