Om vi struntar i pekpinnarna om elsäkerhet för ett ögonblick och bara kollar på teknisk möjlighet.

Även då underkänns väl denna om man har en vanlig apparatdosa att utgå ifrån?

Den ser inte ut att få plats.

Det finns ju 1 1/2-moduls apparatdosor.

Den kräver en fyrkantig dosa, inte en chans att den går in i en rund...

Kolla Biltema. Dom har liknande som passar i en vanlig apparatdosa. Fast endast ett USB-uttag.

Annars finns det flera fabrikat att köpa i Sverige SOM är testade och godkända, men det är klart att då kostar dom lite mera.

Denna finns ju med två usb, men som sagt lite dyrare.

Är inne på tt strunta i det och typ köra en sådan här istället

Bara av intresse.
Finns det något eu-land som har dosor som standard som passar för den första jag nämnde?

Jag TROR att man i England har fyrkantiga dosor. Men det finns nog även hos oss, i alla fall fans det tidigare även om dom inte var så vanliga. Dom kallades för 1-facksdosa och så finns/fans det 2-facksdosor. 1-fackdosan användes tex till rakuttag och dom användes i första hand till svagströms "apparater" som porttelefoner tryckknappslådor mm mm.

• Gilla
Ragnar_AT
  • Laddar…
Men England kan ju inte vara deras marknad, då de inte har eu-standard.

Jag blev bara nyfiken, vem är det som köper av dom, då de inte passar i en (svensk) standarddosa.

Intressant produkt, inser att jag behöver precis en sån här. Har dock ingen jord i sovrummet där den ska sitta. Finns det ojordade någonstans? Har inte hittat...

Alltså ojordat uttag med ett (eller flera) usb-jack.

På hemsidan verkade det vara många ryssar som köpt dessa uttag

pacman42 skrev:
På hemsidan verkade det vara många ryssar som köpt dessa uttag
Smart att kolla vilka som köpt!

Jag tycker dock det verkar vara en brokig skara.

nimhed skrev:
Men England kan ju inte vara deras marknad, då de inte har eu-standard.

Jag blev bara nyfiken, vem är det som köper av dom, då de inte passar i en (svensk) standarddosa.
Jag har aldrig sett fyrkantiga dosor i länder med Schuko uttag men det finns Schuko uttag i några hotell i England. I Frankrike och Schweiz finns fyrkantiga dosor och för specialanvändningar (t.ex. nämda rakuttag men också i kontor, t.ex. Tehalit-kanal) finns de även i Tyskland, Österrike, mm.

Men den där ser ju så bred ut att jag tvivlar på att den passar nes i en engelsk dosa, De har väl samma mått som våra runda, men är kantiga. Tror jag.

Såvitt jag ser på bilderna saknas petskydd i uttaget, därmed får man inte sätta det i normala positioner här. Jag skulle också vara väldigt misstänksam över elsäkerheten, sådant som isolation i USB delen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.