9 173 läst ·
23 svar
9k läst
23 svar
Få plats i apparatdosa
Sida 1 av 2
Kolla Biltema. Dom har liknande som passar i en vanlig apparatdosa. Fast endast ett USB-uttag.
Jag TROR att man i England har fyrkantiga dosor. Men det finns nog även hos oss, i alla fall fans det tidigare även om dom inte var så vanliga. Dom kallades för 1-facksdosa och så finns/fans det 2-facksdosor. 1-fackdosan användes tex till rakuttag och dom användes i första hand till svagströms "apparater" som porttelefoner tryckknappslådor mm mm.
Jag har aldrig sett fyrkantiga dosor i länder med Schuko uttag men det finns Schuko uttag i några hotell i England. I Frankrike och Schweiz finns fyrkantiga dosor och för specialanvändningar (t.ex. nämda rakuttag men också i kontor, t.ex. Tehalit-kanal) finns de även i Tyskland, Österrike, mm.nimhed skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 893 inlägg
Men den där ser ju så bred ut att jag tvivlar på att den passar nes i en engelsk dosa, De har väl samma mått som våra runda, men är kantiga. Tror jag.
Såvitt jag ser på bilderna saknas petskydd i uttaget, därmed får man inte sätta det i normala positioner här. Jag skulle också vara väldigt misstänksam över elsäkerheten, sådant som isolation i USB delen.
Såvitt jag ser på bilderna saknas petskydd i uttaget, därmed får man inte sätta det i normala positioner här. Jag skulle också vara väldigt misstänksam över elsäkerheten, sådant som isolation i USB delen.