Har fått min gamla oljetank sanerad så den är nästan helt ren, men lukten finns kvar och även "fett" i botten. Går det att få bort detta och hur går man lättast till väga? Vilket medel är bäst? Vill inte ta bort hela tanken i nuläget.
Jag skulle använda det man kallar för "kallavfettning" eller "petroliumavfettning" eller "tjärlösare" i biltvättarsammanhang. Det är gjort för att lösa "oljesmuts".
Se till att du har luftcirkulation om du tänker bo i tanken någon längre tid.