Har fått min gamla oljetank sanerad så den är nästan helt ren, men lukten finns kvar och även "fett" i botten. Går det att få bort detta och hur går man lättast till väga? Vilket medel är bäst? Vill inte ta bort hela tanken i nuläget.
 
Jag skulle använda det man kallar för "kallavfettning" eller "petroliumavfettning" eller "tjärlösare" i biltvättarsammanhang. Det är gjort för att lösa "oljesmuts".

Se till att du har luftcirkulation om du tänker bo i tanken någon längre tid.
 
Tack för tipset. Ska införskaffa kallavfettning tänkte jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.