32 512 läst ·
7 svar
33k läst
7 svar
Få Loss lådan i Marbodals Bänkskåp??
Våra marbodallådor (ca 8 år gammalt kök ) med inbyggd dämpning är bara att dra ut i ytterläge och lyfta upp i framkant (det knäpper till lite när man lyfter) , ingen spärr på vår modell.
Samma sak när man sätter tillbaks dem, dra ut skenorna och lägg dit lådan med bakkanten först och snäpp fast lådan.
Samma sak när man sätter tillbaks dem, dra ut skenorna och lägg dit lådan med bakkanten först och snäpp fast lådan.
Får den inte att snäppa fastPerk skrev:
Våra marbodallådor (ca 8 år gammalt kök ) med inbyggd dämpning är bara att dra ut i ytterläge och lyfta upp i framkant (det knäpper till lite när man lyfter) , ingen spärr på vår modell.
Samma sak när man sätter tillbaks dem, dra ut skenorna och lägg dit lådan med bakkanten först och snäpp fast lådan.
Det funkar inte riktigt. När jag drar ut lådan igen och sedan skall stänga den så tar det emot när det är en tredjedel kvar. Det går dock med våld att skjuta in den helt, men bra är det inte
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Våra lådor i IKEA-köket drar man ut till ca 3/4 och sedan rycker man till uppåt, så knäpper de loss.Perk skrev:
In är det bara att lägga i i rätt läge i skenorna och sedan skjuta in, så knäpper de fast.
Det är väl rätt sannolikt att mekanismen/skenorna kommer från samma tillverkare ner i Tyskland.
Klicka här för att svara
