Hur får man loss lådorna i Marbodalsbänksskåp??
måste finnas nån spärr som gör att man kan ta ur dom??
tacksam för hjälp
 
Våra marbodallådor (ca 8 år gammalt kök ) med inbyggd dämpning är bara att dra ut i ytterläge och lyfta upp i framkant (det knäpper till lite när man lyfter) , ingen spärr på vår modell.

Samma sak när man sätter tillbaks dem, dra ut skenorna och lägg dit lådan med bakkanten först och snäpp fast lådan.
 
Gör som Perk skiver och släpper de ändå inte så ruska lite i sidled så ska de hoppa ur lätt som en plätt.
 
Perk Perk skrev:
Våra marbodallådor (ca 8 år gammalt kök ) med inbyggd dämpning är bara att dra ut i ytterläge och lyfta upp i framkant (det knäpper till lite när man lyfter) , ingen spärr på vår modell.

Samma sak när man sätter tillbaks dem, dra ut skenorna och lägg dit lådan med bakkanten först och snäpp fast lådan.
Får den inte att snäppa fast
 
stiga stiga skrev:
Gör som Perk skiver och släpper de ändå inte så ruska lite i sidled så ska de hoppa ur lätt som en plätt.
Får den inte att snäppa fas. Hur gör man?
 
Lägg den på skenorna och skjut den inåt, då brukar det fixa sig när skenorna och lådan är längst in.
 
Det funkar inte riktigt. När jag drar ut lådan igen och sedan skall stänga den så tar det emot när det är en tredjedel kvar. Det går dock med våld att skjuta in den helt, men bra är det inte
 
  • Gilla
torbrand
  • Laddar…
Perk Perk skrev:
Våra marbodallådor (ca 8 år gammalt kök ) med inbyggd dämpning är bara att dra ut i ytterläge och lyfta upp i framkant (det knäpper till lite när man lyfter)
Våra lådor i IKEA-köket drar man ut till ca 3/4 och sedan rycker man till uppåt, så knäpper de loss.
In är det bara att lägga i i rätt läge i skenorna och sedan skjuta in, så knäpper de fast.

Det är väl rätt sannolikt att mekanismen/skenorna kommer från samma tillverkare ner i Tyskland.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.