Något tips på hur jag får bort en så här koppling? Försökt skruva men den vägrar, och det finns inte riktigt någon kantig del att hålla i.
Jag syftar på delen med mutter som sitter i den invändiga gängan mot väggen.
Den blanka nippeln är inget problem. Känns mest onödigt med massa extra kopplingar när tvättmaskinen passar direkt i väggen. (Och jag har ingen bra packning hemma)
Jag syftar på delen med mutter som sitter i den invändiga gängan mot väggen.
Den blanka nippeln är inget problem. Känns mest onödigt med massa extra kopplingar när tvättmaskinen passar direkt i väggen. (Och jag har ingen bra packning hemma)
Direkt in i väggen,är det ingen kran där, det ska kunna stängas av mot en tvättmaskin. Vad händer om någon slang släpper, blir då rätt mycket vatten i tvättstuga eller källare. Och en stor vattenskada kan det bli. Så att koppla direkt utan kran är inte bra.
Avstängning är precis bredvid så det är ingen större fara. Är en gammal tvättstuga och det är mycket som inte är perfekt, men kände inte för en total renovering för att tvättmaskinen gick sönder.J jonaserik skrev:
Det ser ut att vara någon form av vattenmätarkoppling, dessa har ibland spår på insidan för nippelnyckel.B bobobjorn skrev:
Lossa den kromade delen och bekräfta.
Men aldrig gängtejp på lekande mutter, den tätar med packning på slät yta, ej över gängan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Eller:
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Ja vattenmärke koppling är vad jag kom fram till, kändes konstigt dock.Krilleman skrev:
Men det kanske bara är gäng tejpen som hindrar trycket mot packningen då. Jag provar om det löser problemet. Kändes logiskt, tack!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden