Hej,
Efter felbeställning av fönster (ej härdat) fick jag tag i härdad kassett till ett bra pris och skulle ge mig på att byta. Efter att aluminiumbeklädnaden demonterats stötte jag på fyra ”fästen” som verkar vara ”iklickade” på något vis. Är det någon som vet ett smidigt sätt att gå tillväga för att lossa dom? Har googlat som en idiot men hittar inget...
Kika gärna på bilden så förstår ni nog vad jag menar
Efter felbeställning av fönster (ej härdat) fick jag tag i härdad kassett till ett bra pris och skulle ge mig på att byta. Efter att aluminiumbeklädnaden demonterats stötte jag på fyra ”fästen” som verkar vara ”iklickade” på något vis. Är det någon som vet ett smidigt sätt att gå tillväga för att lossa dom? Har googlat som en idiot men hittar inget...
Kika gärna på bilden så förstår ni nog vad jag menar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom måste du tyvärr såga av med Sn Multimaster. Lägga bladet mot rutan och såga av själva falsen. Får du inte tag på nya när du skall montera får du lägga silicon i glipan så den inte går att plocka ut lätt
Ofasen, ska höra med elitfönster om dom vill sälja några löst (vilket jag inte tror då alla fönstertillverkaren verkar så griniga ) Men nu vet jag hur det ligger till så tack för snabbt svar!V viktorj skrev:
Hör med någon lokal glasmästare som utför service/kassettbyten åt elitfönster. Dessa plastbitar måste ju vara en lagervara och borde således inte vara svåra att få tag på lokalt.A Agsson skrev:
Hej! Hittade tråden och fastnade på samma problem. För den som hittar denna tråd kan jag tipsa om att när det är en träkarm med lite flex, så kan man bända försiktigt med ett litet koben mellan kasett och karm och på det sättet lossa plastklossen. Hullingarna på den är inte så långa så det går att få ut klossen hel.
Klicka här för att svara