Tänkte byta blandaren. Den ser inte ut som nya blandare underifrån. Utan det ser ut som att det två rören underifrån går ihop i en böj, ser ut lite som ett paraply. Som att de går in i en koppling båda rören och bredvid där sitter en skruv.
Ja det e inte lätt att beskriva:)

Behöver jag special verktyg?

Ärligt talat har jag ingen aning om hur din konstruktion ser ut. Tänkte bara säga när jag skulle byta min originalblandare från 70talet så gick det dåligt. Fick inte bort den med lite eller mycket våld. Tillslut sågade jag för hand bort den (det var inte så jättejobbigt), och satte dit en ny.

grungarn skrev:
Ja det e inte lätt att beskriva:)
En bild hade definitivt underlättat. ;)

Jag har en bild. Men hur får jag hit den?

www.geting.se där kan du ladda upp j-peg bilder max 2 Mb, sedan kopierar du adressen för forum och klistrar in i svarsrutan tillsammans med texten.

Protte

Det finns fler uppladdningstjänster än geting

Det är inte ett gängestag som sitter under med en mutter på? Den muttern drar du av med valfritt verktyg och böjer in rörena och drar upp blandaren. En bild hade underlättat som sagt

grungarn skrev:
Jag har en bild. Men hur får jag hit den?
När du svarar i en tråd här kan du välja att svara i avancerat läge. Strax under rutan där du skriver då har du en fin knapp för att bifoga filer till inlägget.

Då ska vi se om dettta fungerar! rr.jpg[/IMG]

Ja mycket bättre än så blir det ju inte:)

• Gilla
erkka
  • Laddar…
Den tar du loss med en avdragare. Låna en hos din lokala rörfrma.

Behövs ingen avdragare, bara att släppa på de båda spårskruvarna, så släpper själva"byxröret" från blandaren...

Skulle precis fråga efter sätt att få av den med våld:)
Tackar för svaren

Och är det nåt jag bör tänka på när det gäller att lossa handfatet från konsollerna? Går det rädda sockerbitarna?

oftast går dom inte att rädda dom små socker bitarna du får köpa ett ett par nya .. idag brukar man byta vasken samtidgt som man bytar blandare. kostar lika mycket med färdigmonterad blandare i nyy vask än vad det kostar att byta en blandare bara i en gammal vask....

• Gilla
MajorGroove
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.