Vi håller på o gör om lite hemma,o kommit så långt att vi ska sätta list, både taklist,golvlist o foder runt dörröppningen. Men vi har lite problem, dörröppningen går ända till taket, så det får liksom inte plats både foder o dörrlist. Hur fan får vi ihop det här snyggast? Bilder på hur det ser ut nu
Dörröppning med ofärdigt foder och taklist. Vägg med mönstrad tapet av ekblad, elkabel synlig längs väggen. Diskussion om montering av lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörröppning utan list mot taket, tapet med gröna löv och fågelmönster. Halvmonterad dörrkarm syns i ett rum med bokhylla i bakgrunden.
Skapa konto
hur det såg ut innan, inte jättesnyggt kanske, o därför vi vill få till nått bättre
Dörröppning utan taklist och golvlist, med dekorativ tapet upp till taket, samt en kontorsstol i förgrunden.
Skapa konto

bilder på hur listerna typ ser ut som vi vill använda
Vit taklist med rundad profil för inomhusbruk.
Skapa konto

Vit taklist av trä med profilerad design, använd mellan vägg och tak i renoveringsprojekt.
Skapa konto

Hur skulle ni göra detta snyggast? Vi behöver ideer! Är det ens möjligt? 😅

A
Jag skulle satt taklisten (svanhalsen) hela vägen och dörrfodrena emot taklisten förmodligen får du bara plats med taklisten i överstycket på karmen..

Ja, det var det vi tänkte men hur får vi skarven mellan taklist och foder snygg? Såg att det syns dåligt på bilden jag la upp, men tidigare har de bara avslutat fodren rakt av mot taklisten o det är inte jättesnyggt. Kan man göra det på nått bättre sätt?

Rejäl skrev:
Jag skulle satt taklisten (svanhalsen) hela vägen och dörrfodrena emot taklisten förmodligen får du bara plats med taklisten i överstycket på karmen..
Precis så gjorde jag nyss i tvättstugan med hålkärlslist och foder upp mot den. Det var ett fönster men samma ändå 😊

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
H Henrik 75 skrev:
Precis så gjorde jag nyss i tvättstugan med hålkärlslist och foder upp mot den. Det var ett fönster men samma ändå 😊
Har du nån bild på hur det blev? Det är som sagt gjort så tidigare, men skarven var inte jättesnygg. Vi funderar om det går o få till på nått bättre sätt 🙂

A
A AnnaSchwartz skrev:
Ja, det var det vi tänkte men hur får vi skarven mellan taklist och foder snygg? Såg att det syns dåligt på bilden jag la upp, men tidigare har de bara avslutat fodren rakt av mot taklisten o det är inte jättesnyggt. Kan man göra det på nått bättre sätt?
Kanske fasa av fodret i överkant så att det möter taklisten i samma nivå?

• Gilla
AnnaSchwartz
  • Laddar…
A
H Henrik 75 skrev:
Så brukar vi göra det ser minst fel ut om man säger så..

Enda jag lyckades lösa nu är denna men du får bortse från ledbelysningen som hänger framför (elektriker kommer imorgon).

• Fönster med vit karm, del av beige vägg, vit ledbelysning hänger framför ett ventilationsrör i taket.
    Skapa konto
  • Gilla
AnnaSchwartz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.