Hallå,
Någon som har erfarenhet av Glue låsen och hur står de sig jämför med andra smarta lås som Yale och Danalock tex?
Hedvig kör just nu en kampanj där man får ett glue-lås gratis om man byter till deras försäkring, länk.

Är nog mera ett motordrivet låsvred som styrs med Bt, men kan också hanteras via wifi och en liten "hub" som kommunicerar med Bt till låsvredet (verkar inte följa med)
Sitter batterier i låsvredet.
Det jag känner till.

Har kört glue i ca 3år utan problem. Är ju inget lås utan du byter vredet inne mot ett motordrivet, batterierna räcker ca 10 månader 4st AA. Fördelen är att ungarna slipper glömma nyckel för mobilen glömmer de inte och kan öppna med appen. Har en hub så kan även fjärröppna. Använder själv nyckel som vanligt för jag tycker det går snabbare. Har den äldre modellen så ser inte om det är låst eller ej i appen vilket jag tror du gör i den nya modellen.

Du behöver då "huben" för wifi för att kunna se status och kunna styra på distans. Brukar öppna från bilen och slippa stå vid dörren och greja.
Ska sätta ett även på fritidshuset huvuddörr.

Kikade på det när jag köpte lås, men det föll bort på grund av att det inte gick att integrera med min smart-hem lösning.
Som tidigare skrivits så är det blåtand i det, men kan nås på distans som du har deras hub.
Vill du bara ha ett lås, och ingenting annat så tror jag att det är helt ok, men det har tyvärr inte stöd för tagg eller kodterminal, utan du måste ha appen.

Tack för svar - är det jobbigt att installera eller klarar man det själv om man vet hur man använder en skruvmejsel? Har förstått att Yale är lite mer arbete än Glue.

Ja, det är enkelt att göra själv.
Jag gick på Danalock, och det är lika enkelt.
I förra huset hade jag ett Yale, det var mer jobb eftersom deen varianten jag hade var komplett med själva låskistan, men det kanske finns olika varianter på den nu?

Installerade själv glue för någon månad sen, funkar bra, enkelt att installera. Men se till att köpa till Wi-Fi modulen så du kan låsa/öppna och se status i deras app.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.