Cheesen
Alltså problemet ligger ju i underarbetet under asfalten. Grusbädden blir aldrig hårdare än en grusbädd och asfalt blir inte hårdare än asfalt (Vilket är rätt mjukt det är ju bara dammbundet grus).
Om du inte kan gjuta så kan jag bara rekomendera körplåt som nämts eller någon annan typ av skiva. Jag flyttade en friggebod över gräsmattan på en pallyft och två möbelhjul.. Detta gjordes på en tillfällig väg av k-plywood. beroende på hur tung utrustningen är och hur tort det är så borde plywwod eller golvspån duga som underlägg. Det är ju som du nämner en tillfällig lösning.

Med det sagt. Det kan gå att packa asfalten så att den blir hårdare men det är ett oerhört omfattande arbete och innefattar vibbrovält eller liknande. Det gör dessutom inte asfalten något hårdare än vad underlaget är. Har vart inne i lagerlokaler där man gjort just detta men problem uppstod även här när man satte ned ett hårt hjul som var tungt lastat. Men problemen blev mindre.

Leta upp tvättmaskiner eller motsvarande som skänkes så får du billig plåt. Är det tunga maskner/små hjul så dubbla/trippla plåten.
Ugnsplåtar funkar också så får du ett par spisar har du valmöjligheter.

Tack för alla svar och förslag. Jag skall ta mig till ett återbruk med begagnat byggmateriel och se om det kan finnas några plåtar/skivor.

• Gilla
Kluring
  • Laddar…
Kolla med fastighetsägaren om denne vill gjuta golv mot en hyresökning, asfalt är skit som golv om man ska göra annat en parkera bilar.
Jobbade en gång på ett företag med asfaltsgolv......... så mjukt så det växte en svamp upp genom asfalten och tryckte undan asfalten uppåt....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.