2 098 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Få byggmaterial hemlevererat.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Jag har en bit att åka till byggvaruhus och bygghandlare och tyckte det var smidigt att beställa hem en kranbil med material nu i vinter, särskilt då jag hade en hel del jag behövde. Fick reglar, isolering, gips osv. Isoleringen var OK, men av reglarna så var det 20-25% som redan hade slagit sig. Antingen blivit bananer eller skruvat sig likt turning torso. Av typ 40 gipsskivor såg 10st ut så här:
Är det så här när man beställer hem byggmaterial, dvs att det är mest ekonomiskt att lasta skiva för skiva själv på byggvaruhusen? Eller har jag haft otur/valt en bygghandlade som bara dunkat på skräp?
Nu vet jag knappt om jag törs beställa hem nästa laddning med byggmaterial eller om jag verkligen ska behöva lägga flera dagar med bil o släp för att försäkra mig om att få mindre felmarginal...

Är det så här när man beställer hem byggmaterial, dvs att det är mest ekonomiskt att lasta skiva för skiva själv på byggvaruhusen? Eller har jag haft otur/valt en bygghandlade som bara dunkat på skräp?
Nu vet jag knappt om jag törs beställa hem nästa laddning med byggmaterial eller om jag verkligen ska behöva lägga flera dagar med bil o släp för att försäkra mig om att få mindre felmarginal...

Det är bara att ringa och säga till dom att komma och hämta det felaktiga...sånt ska inte accepteras. Fast du kan ju börja snällt...och poängtera att du ska beställa mer saker framöver och att du väljer någon annan om dom inte är mer varsamma i hanteringen.
Har beställt hem rätt mycket från 3-4 olika ställen...allt från Byggmax till lokala handlaren..och varenda leverans har varit snyggt packat, övertäckt med plast osv oberoende på var jag har köpt grejerna. och inget "skräp"...
Har beställt hem rätt mycket från 3-4 olika ställen...allt från Byggmax till lokala handlaren..och varenda leverans har varit snyggt packat, övertäckt med plast osv oberoende på var jag har köpt grejerna. och inget "skräp"...
Har själv beställt från Byggmax två eller om det är tre gånger och det har varit fint inplastat allting varje gång.
Noll fel på gips och spånskivor samt även dörrar och lite annat.
Även isoleringen klarade sig felfritt.
Däremot kommer jag aldrig att beställa reglar fler gånger på det viset för det kändes som dom passade på att slänga med sådana som folk lagt åt sidan redan.
Noll fel på gips och spånskivor samt även dörrar och lite annat.
Även isoleringen klarade sig felfritt.
Däremot kommer jag aldrig att beställa reglar fler gånger på det viset för det kändes som dom passade på att slänga med sådana som folk lagt åt sidan redan.
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 117 inlägg
Mmkay, tack för era svar! Verkar onekligen som om jag hade otur alternativt råkade ut för någon lastare som hade en dålig dag.
Klicka här för att svara