2 188 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Få bort trasig Siemens diskmasin
Hej,
Vår 12 år gamla diskmaskin har gett upp. Vi har skaffat en ny, men får inte loss den gamla. Skrivarna på sidorna är borttagna och vi har hittat att man kan skruva på en skruv under som höjer och sänker stödbenen (som det verkar). Den verkar sitta fast i övre delen på något sätt. Nån som har något bra tips? Det sticker ut någon plastflärp som jag inbillar mig skulle kunna vara kopplad till någon låsanordning i överdelen, men har inte lyckats att få loss maskinen trots det.
Vår 12 år gamla diskmaskin har gett upp. Vi har skaffat en ny, men får inte loss den gamla. Skrivarna på sidorna är borttagna och vi har hittat att man kan skruva på en skruv under som höjer och sänker stödbenen (som det verkar). Den verkar sitta fast i övre delen på något sätt. Nån som har något bra tips? Det sticker ut någon plastflärp som jag inbillar mig skulle kunna vara kopplad till någon låsanordning i överdelen, men har inte lyckats att få loss maskinen trots det.
lossa alla skruvar som sitter mot köksinredningenP Postman skrev:Hej,
Vår 12 år gamla diskmaskin har gett upp. Vi har skaffat en ny, men får inte loss den gamla. Skrivarna på sidorna är borttagna och vi har hittat att man kan skruva på en skruv under som höjer och sänker stödbenen (som det verkar). Den verkar sitta fast i övre delen på något sätt. Nån som har något bra tips? Det sticker ut någon plastflärp som jag inbillar mig skulle kunna vara kopplad till någon låsanordning i överdelen, men har inte lyckats att få loss maskinen trots det.
sänk fötterna
eller reparera disken
Har för mig att den är låst i överkant. Man ska dra i plastspaken åt något håll. Prova att tryck in eller åt någon sida.
Edit det är en plåt som är monterad i överkant som har en läpp som sticker ner. Det ör i den den är förankrad på något sätt, men kommer inte ihåg exakt. Min maskin är 11 år så det var ett tag sedan jag monterade den
Edit det är en plåt som är monterad i överkant som har en läpp som sticker ner. Det ör i den den är förankrad på något sätt, men kommer inte ihåg exakt. Min maskin är 11 år så det var ett tag sedan jag monterade den
Redigerat:
Skruvarna som sitter i bänkskivan lär sitta i toppen, eller hur?P Postman skrev:
De främre benen justerar man sannolikt genom att skruva på dem…
Kanon, tack! Äntligen nästan hemma. Vi såg att dom som byggde huset har satt något tjusigt vattentätt membran som el, vatten avlopp går genom. Den gick inte att återanvända då inte kontakter mm kunde dras genom membranet. Jag antar att vi behöver återskapa något liknande för att inte riskera att vatten smiter ner där under utan att vi kommer att märka något.electroluxaren skrev:
Ja du bör fixa tätningenP Postman skrev:Kanon, tack! Äntligen nästan hemma. Vi såg att dom som byggde huset har satt något tjusigt vattentätt membran som el, vatten avlopp går genom. Den gick inte att återanvända då inte kontakter mm kunde dras genom membranet. Jag antar att vi behöver återskapa något liknande för att inte riskera att vatten smiter ner där under utan att vi kommer att märka något.
Klicka här för att svara