4 934 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Få bort stora cementrör för att kunna bygga ny jordkällare
R
RtZ
Bannad
· Västra Götaland (Göteborg)
· 356 inlägg
RtZ
Bannad
- Västra Götaland (Göteborg)
- 356 inlägg
Jag vet inte om detta är rätt del i forumet, men jag vill bygga en jordkällare. Har en jordkällare, men den består av 3-4 stora cementrör och de vill jag få bort. Vill inte hyra en bilningsmaskin bara för detta, men undrar vilken effekt eld kan ha på dessa rör.
Eldar jag på berg/sten så spricker det, men vad händer om jag eldar på cementrören?
Eldar jag på berg/sten så spricker det, men vad händer om jag eldar på cementrören?
Det kommer inte hända någonting oavsett hur mycket du eldar.
Ett betongrör kan du ganska lätt slå sönder med en rejäl slägga - se bara till att du använder skyddsglasögon - eftersom det kan skjuta iväg betongbitar när du vevar med släggan.
Ett betongrör kan du ganska lätt slå sönder med en rejäl slägga - se bara till att du använder skyddsglasögon - eftersom det kan skjuta iväg betongbitar när du vevar med släggan.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden