Barkspade och diamantslipskiva körde jag.

B larry78 skrev:
Barkspade och diamantslipskiva körde jag.
1. Vad fan är en barkspade? Och 2. Hur var själva betongen i väggen efter? Blev de mycket bredspackling?

Väggen var en katastrof både före och efter. Jag behövde ha loss gipsspacklet för de delvis släppt. Jag putsade upp väggen helt rak med putsbruk 5-15mm vill jag minnas. Barkspaden minns jag inte, lånade en som säkert var 50år gammal. Diamantslipskivan var främst för att få bort det sista. Var tjockt lager som satt.

B larry78 skrev:
Väggen var en katastrof både före och efter. Jag behövde ha loss gipsspacklet för de delvis släppt. Jag putsade upp väggen helt rak med putsbruk 5-15mm vill jag minnas. Barkspaden minns jag inte, lånade en som säkert var 50år gammal. Diamantslipskivan var främst för att få bort det sista. Var tjockt lager som satt.
Jag har någon elektrisk hacka jag kan ta det sista med som tur är. Men jag googlade barkspade och en sån jävel ska fan inköpas. Så får vi se om jag slipper köpa diamantskiva också. Tack för tipset

MarcusRask MarcusRask skrev:
Jag har någon elektrisk hacka jag kan ta det sista med som tur är. Men jag googlade barkspade och en sån jävel ska fan inköpas. Så får vi se om jag slipper köpa diamantskiva också. Tack för tipset
Prova först om det går att skrapa ner med stämjärn eller liknande.

B larry78 skrev:
Prova först om det går att skrapa ner med stämjärn eller liknande.
Har en maskin du kopplar in stämjärn i som hackar. Det går trögt. Resultatet blir bra men de tar för lång tid. Men kanske skulle köpa ett vanligt också

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.