Håller på att fixa om ett hönshus till snickarboa.
Men det luktar rätt mycket höna fortfarande.

Konstruktionen är oisolerade regelväggar med råspont på insidan och någon z-panel på utsidan.
Råspont i taket och takpapp på det.

Har högtryckstvättat hela insidan, först med vatten, sedan med Kärchers trämedel för Plug n Clean och gnuggat med borste, sedan har det fått torka i några dagar när det var som varmast. Grävt ur under golvet.

Hur gör man?

Ättika? Vinäger? Slabbar på roslagsmahogny överallt för att maskera?

Granngården säljer Virkon på påse, funkar det mot lukten eller är det bara mot farliga mikroorganismer?

Eller ska man bara gilla läget och använda det som redskapsbod innan man river det om några år?
 
En Ozonbehandling borde lösa problemet. Hyr ett aggregat och testa några dagar.
 
  • Gilla
jonaskop
  • Laddar…
Hönshuset är ju inte tätt någonstans, men det kanske inte gör något?
Tänker att ozonet kanske rymmer.
 
En återrapportering - i år luktar det betydligt mindre. Så något lyckades man med.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.