Mitt i golvbyte och hade ett märkligt parti klinkerplattor kvar innan det var dags att lägga nytt, men under plattorna satt en renoveringsgips som både är limmad och skruvad i spånskivan. Helt omöjligt att få bort. Vi har testat det mesta, men limmet sitter som berget (funkar inte med multiverktyg). Det mest effektiva har varit att hämta in typ en spackelspafe och "tälja" bort gipsen, men det har tagit oss timmar att bara få bort några få decimeter. Blir tokig! Någon som sitter inne på något dundertips?

• Närbild av ett golv där renoveringsgips är fastlimmat och skruvat i spånskivan, med synliga rester av borttaget material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett köksgolv med kvarvarande rester av limmad och skruvad renoveringsgips efter borttagning av klinkerplattor, med synliga ojämna markeringar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fermare Fermare skrev:
Mitt i golvbyte och hade ett märkligt parti klinkerplattor kvar innan det var dags att lägga nytt, men under plattorna satt en renoveringsgips som både är limmad och skruvad i spånskivan. Helt omöjligt att få bort. Vi har testat det mesta, men limmet sitter som berget (funkar inte med multiverktyg). Det mest effektiva har varit att hämta in typ en spackelspafe och "tälja" bort gipsen, men det har tagit oss timmar att bara få bort några få decimeter. Blir tokig! Någon som sitter inne på något dundertips?
Kanske går att blöta upp gipset? Då bör det bli poröst och kanske lättare att skrapa loss.

Farstatjej90
Hur stor är ytan? Hyr en maskin till det är mitt tips.

Hyr en mattstripper går på nolltid

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.