100 904 läst ·
34 svar
101k läst
34 svar
Få bort humlebo på bästa sätt
Undrar vad det var för Humlor som var så aggresiva? Jag har aldrig haft problem med humlor eller bin, de sköter sitt och jobbar på utan att störa mig alls. Getingar däremot, de är ju väldigt jobbiga och ska på allt och alla hela tiden!
Hade såna vi med fy katta dem jagade oss runt om huset, vi kunde inte ens gå in och ut ur huset utan att bli stuckna, livrädd humlor sen dess , vi hade någe skum men tog ett par dagar innan dem drog, va några vantar humlor så en klok person tydligenL leversnitt skrev:Någon bild har jag dessvärre inte, men jag skulle kanske säga att de ser något större ut än "vanliga" humlor.
Detta är första gången jag upplevt ilskna humlor, så jag är lika förvånad jag. De har flera gånger angripit och stuckit? (eller vad det nu är humlor gör) människor som suttit vid ett bord i närheten (ca 2 meter bort) av där de flyger upp till sitt bo. De har också följt efter ett barn in i huset och sedan fortsatt att följa efter genom flera rum tills de till slut lyckats sticka barnet. "Provokationen" har i alla fall bestått av att en människa vistas i närheten av där de flyger upp till sitt bo. Mycket obehagligt.
Om boet är stort vet jag inte, men detta är nu tredje året det verkar finnas på samma ställe. Humlorna har precis börjat flyga in där igen när värmen kommit tillbaka.
Har aldrig hört talas om att humlor varit aggressiva, någonsin. Är du säker på att du inte blandar ihop dessa med getingar?L leversnitt skrev:
Givetvis försvarra de sig om man går på dem och bråkar med dem. Det är ju standard för alla djur mer eller mindre.
Har aldrig hört talas om att humlor varit aggressiva, någonsin. Är du säker på att du inte blandar ihop dessa med getingar?L leversnitt skrev:
Givetvis försvarra de sig om man går på dem och bråkar med dem. Det är ju standard för alla djur mer eller mindre.
Sror påse med luftwaffe-humlor. Bara att sälja i din lokala prepper-butik hahaL leversnitt skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur få bort superlim från bänkskiva i badrum
Byggnadsvård -
Har jag gjort bort mig? Lagt parkett, hur får jag till list mot trappa
Golv -
Riva småhus, bortforsling av avfall
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur få bort fläckar på kakel
Badrum -
Hur få bort struktur på vägg?