Hej!

Har precis köpt hus som är nymålat och fint. Dock så tyckte tydligen inte föregående ägare att man behövde maskera stuprör eller något annat utan har bara klabbat på. Därför är det gråa färgfläckar på dom annars vita och fina stuprören och fönsterblecken. Finns det något sätt att få bort dessa fläckar utan att skada färgen på stuprören alltför mycket? Eller finns det något annat knep?

EDIT: Ändrade stuprännor till stuprör då jag skrev fel.

Mvh Jan

Redigerat:
Passa på att byta ut stuprännorna mot stuprör. Rännor funkar bättre horisontellt.

Haha! Menar givetvis stuprör :p Ändrat nu

V
Dutta med vit färg så syns det mindre.

Man ksn inte ändra på inlägg så att svaren blir rapakalja. Då måste det framgå vad man ändrat i inlägget.

Skrev ju vad jag ändrat i inlägget under men la till det i första inlägget också är alla nöjda och glada. Något mer att anmärka på när du ändå är igång? Annars får du gärna hålla dig ifrån tråden om du inte har några tips på hur man bäst får bort färgen.

Vad är det för typ av färg (den grå alltså ..)
Kanske det går att tvätta bort med lite T-Röd

M Micro skrev:
Vad är det för typ av färg (den grå alltså ..)
Kanske det går att tvätta bort med lite T-Röd
Det är fasadfärg, akrylat tror jag. Är bara rädd att få med färgen under också.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Fälgfärg täcker och fäster bra,
[länk]
Tack, kanske kan vara värt att testa på stuprören iaf. Fönster blecken ser man ju så tydligt, inte säkert att det är samma nyans

T-röd brukar funka bra, se till att blöta upp färgfläcken med T-röd sen bara torka av.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.