I köket där jag bor finns det en bred border mitt på väggen vågrätt som går runt.
Den sitter som bergen och svår att få bort.

Vete tusan om man har lust att slita bort då man få med mer än vad man ville och ha redan haft problem med två rum där jag tog bort gammal tapet och det visade vara ett antal lager bakom så fick det snyggt var inte lätt.

Tanken är att jag skulle måla över tapeten då jag har gjort det i en del andra rum med väldigt bra resultat. men kan inte måla över borden då det kommer att synas att det är något där.

Ett sätt är att sätta panel till hälften av väggen och sedan sätta en list som täcker allt men blir nog inte bra med listerna runt dörrar och golv och måste då plocka bort och sätta tillbaka innan man sätter dit panelen. Har dock sätt lite tunnare MDF skiva som ser ut som panel så kanske det går.

Alternativ två är ännu mer galen är att spackla eller något så där borden är blir lite tjockare men syns inte så mycket då man gör en fin övergång från tapet till border och border till tapet.

Men vad ska man göra, finns det mer bra förslag?

Ta bort den. Sök här i forumet på hur du tar bort tapeter så kommer du få många bra förslag.
Efter det kan du spackla om det behövs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.