Hej!

Jag slipade golvet med diamant och körde sen högtryckstvätt för att få bort dammet. Har också kört i omgångar med vanligt vattentryck och sedan grovdammsugare. Men ändå när jag drar handen över golvet så är det ett fint damm som sitter där. Som jag har förstått det så måste man få bort dammet innan man slipar.

Jag har fått slut på idéer, knäskura golvet? :)

Tacksam för svar

Primer binder dammet innan man målar.

Primer? På de flesta vattenbaserade epoxyfärger så är primern vanliga färgen blandat med 10-20% vatten. Är du säker på att man inte behöver få bort dammet?

Den utspädda färgen agerar primer och binder dammet. Dammsug en till gång precis innan målning.

"få bort dammet innan man slipar. " Skulle naturligtvis vara "få bort dammet innan man målar". Hittade ingen redigera knapp.

Jag har bara svårt att smälta att färgen ska målas över på damm, borde bli sämre vidhäftning. Men jag får väl helt enkelt lita på vad ni säger.

Mitt verkstadsgolv sopades och dammsögs och sedan 3 varv med vattenepoxy och det har suttit i 10 år.
Har du kört med högtryck+en massa spolande så borde du låta betongen torka länge så fukten inte lyfter loss epoxin

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.