Jag ska montera nätverksuttag från exxact serien. Men jag blir inte riktigt klok på alla delar och olika varianter. Finns det någon sammanställning eller någon som kan förklara?

Det handlar väl främst om att välja den skärmade varianten eller ej? Och vinklat uttag eller ej... jag har satt ett par från Exxact utan problem och jag är ren amatör, följde bara instruktionerna.

Denna körde jag på

https://www.elbutik.se/product.html/mod-ut-exxact-2xk6utp-pl-vit?category_id=15362

Men då ingår två uttag så behöver man fler köper man nästa som en tom ram, eller lösa ramar och insatser.

Ett litet tips från min sida är att samtidigt köpa en liten smidig kabelknippsare. Jag satte det första med vanlig avbitare men den klipper inte tillräckligt nära fästena, så jag köpte en smidig variant på kjell & co!

Jo köper man ett komplett är det ju inte mycket att fundera på. Men om man tittar på lösa delar så finns det en del varianter som jag inte riktig.

Det finns med keystone eller s-one/lex-com eller vad de nu heter. Det finns raka och vinklade, men även täckplattor med enbart hål i, vad är de till?

Jag gissar att det finns bra syften med alla delar.

De heltäckande locken, används de med samma kontakt men utan centrumdel?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.