Hej
Någon som vet vad det kostar att få en extra elmätare uppsatt med fjärravläsning

Vill att varje hyresgäst betalar för sin egen el, just nu finns bara 2 mätare 1för lgh1 och 1 för fastighetsel

Mvh

Nino

Ring till ditt el-bolag och hör. Lättare än så blir det inte.

Kom på det själv idag :) Endast faktisk kostnad ca 1000:-

Tack iaf

Fövånar mig inte att det inte kostar mer. Elbolaget får ju några ytterligare abonnenter som de kan ta ut anläggningsavgifter från. Inget som behöver bekymra dig, ,men det blir alltså dyrare för varje lägenhetsinnehavare.

jag hyr ut en stuga på tomten, satte upp en gammal elmätare där och tar ut för elen hyresgästen gör åt, men man får inte ta betalt per kilowattimme, då räknas det som att man säljer elen vidare.... man kan ju säga som så här "ok det blir en hundring för denna månaden då"

Vadå får inte ta betalt / kwh? Hur kan stora bostadsrättsföreningar ha ett stort abb sedan mäta själv varje lägenhet då? Jag känner ingen som bor i en sådan lgh så jag vet inte hur de specificeras på räkningen, men de betalar vad de använder iaf..

ja men en annan som privatperson får inte sälja elen i andrahand.. har för mig det står i nätavtalet jag fick från vattenfall..

Man får inte göra någon vinst på elen utan att ha tillstånd att handla med el, men du kan ta ut exakt samma summa som du har betalat för den.

å fan det visste jag inte.. då får jag böja kalkylera mer exakt då!

Bostadsrättsföreningarna säljer ju inte vidare elen, utan fördelar ut den stora räkningen på respektive medlem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.