9 179 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Extra bred trall på altan, problem..?
Är sugen på använda bredare plank till altangolv. Antingen 195x45, eller till och med 220x45. Och tanken är att skruva underifrån, få man helt slipper skruvhål i golvet. Min fråga är bara, hur stor är risken att golvet fullständigt spricker sönder? Jag tänkte spåra i baksidan på planket, men räcket det...?
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Jag tror att det fungerar alldeles utmärkt med 195/230x45, det är nog mest att det kostar mer än dubbelt mot 28x120 som avskräcker.
Det är inte alltid dom ser så fina ut heller med stora kvistar och lite ojämn impregnering, men det kan väl skilja på var man köper.
Det är inte alltid dom ser så fina ut heller med stora kvistar och lite ojämn impregnering, men det kan väl skilja på var man köper.
Produkter som diskuteras: "avskräcker"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Känns som att det nog är ett måste att spåra några rillor på baksidan om man ska ha de dimensionerna som ytbeläggning. De kan ju slå sig ganska många cm om man har oflyt med reglarna. Dessutom behövs det grövre dimension på skruven. Dels för att regeln är grövre så att man lyckas komma ner i skruvregeln tillräckligt men också för att regeln är såpass mkt starkare än vanlig trall så de kan ju förmodligen dra sönder vanlig dimension på skruven. Kan nog vara läge att åtminstone använda tre skruv vid varje infästningspunkt.
Så dels är ytmaterialet dyrare, sen tyngre att handskas med och slutligen blir skruvkostnaden dyrare. Sen får man välja reglar med omsorg så man får tag i några som ser ok ut.
Så dels är ytmaterialet dyrare, sen tyngre att handskas med och slutligen blir skruvkostnaden dyrare. Sen får man välja reglar med omsorg så man får tag i några som ser ok ut.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden