B breakman skrev:
Men en vettig webbshop bör inte ha en manuell hantering av postnummer utan hämta/kolla postnummer mot nån tjänst. Det är trots allt 2020
Om man inte har automatisk uppdatering från extern tjänst så är det bättre att låta beställaren ange sitt postnummer själv. Blir det fel, så webbshopen får en retur kan man ju enkelt kolla manuellt, vid behov.... I normalfallet skriver kunden rätt, men i undantagsfall kan man skriva fel postnummer till sig själv.

S Styrman_jansson skrev:
Kom att tänka på en sak. Postnummerbytet måste ju vara planerat en tid. Vi fick adress till vårt nybygge i januari. Innan dess så hade vi ingen. Kan ju vara så att information om bytet gått ut innan dess, när vi inte hade någon adress.

Fast då kan man ju tycka att kommunen borde informerat oss om det när de gav oss adress....
Ja och Ja.

Lite avslut på ärendet. Butiken slutade svara på mina mail och har en telefonkö på typ 120st konstant så hände inget på nästan 4 veckor. För två veckor sedan så reggade jag ett nytt ärenden och använde lite syrlig ton. 1dag senare kom meddelande om en ny leverans och 2 dagar senare kom badkaret.

Tydligen är deras kundtjänst så överhopad att de inte såg mitt svar som jag lade in samma dag som de frågade mig om postnumret så badkaret gick i retur.

Men någon mer debitering har i alla fall inte skett än...

Det kan ju vara intressant att veta vilken firma det gäller. Jag brukar undvika företag som håller sig med en 120 personers telefonkö. Att överhuvudtaget ha 120 ärenden under en dag, kan vara OK, om man har några miljoner transaktioner per dag, men även då måste man ha en organisation som kan hålla ner svarstiden, om de vill ha mig som kund.

Men har man 120 personer i kö till kundtjänst så borde man syssla med något annat.

Det rör sig om bygghemma.

Jag kommer nog inte handla något mer av dem.
Inte bara p.g.a. leveransproblem och kass svarstid på kundtjänsten utan också för att de i regel vill ha
förskottsbetalning.

Det var väl ungefär det jag gissade.

För mig är just saker som svarstid väldigt viktigt. Det är inte så att jag totaldissar företag med dålig service/kundtjänst. Men de får vara väääldigt mycket bättre på något annat sätt om jag skall överväga att handla där. Typ halva priset, eller att de faktiskt har en vara som jag inte får tag i på annat sätt.

H hempularen skrev:
Det var väl ungefär det jag gissade.

För mig är just saker som svarstid väldigt viktigt. Det är inte så att jag totaldissar företag med dålig service/kundtjänst. Men de får vara väääldigt mycket bättre på något annat sätt om jag skall överväga att handla där. Typ halva priset, eller att de faktiskt har en vara som jag inte får tag i på annat sätt.
Tyvärr var de i detta fall ungefär 30% billigare än övriga på marknaden. Men visst, i efterhand var det inte värt det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.