I garaget har jag ett 3-fas-uttag (16A) i anslutning till elcentralen.
Skulle vilja ha ett uttag till, 6 meter bort (utomhus)
Det finns inga fler platser i elcentralen, så min fundering är om man kan koppla vidare ifrån befintligt uttag.
Eller sätta en kopplingsdosa, i vilken man medelst wago kopplar vidare från centralen till dom båda uttagen...
Hur lång tid skulle det ta för en elektriker att utföra denna manöver tro?
Skulle även vilja ha en separat brytare till uttaget som ska sitta utomhus. Finns det färdiga lösningar för detta tro?