7 117 läst ·
23 svar
7k läst
23 svar
Experiment med utvändig isolering av källarvägg
200mm det var en hel del.. är det ett nybygge då eller? Ångrar att jag bara tog 70 såhär i efterhand men det är ju bara en liten del av källaren som jag isolerat ännu.. får bli 100 minst på resten när det nu blir av.Locke skrev:
Nån som har nåt tips hur jag ska isolera ovan mark? Ni ser på bilden jag la in tidigare hur sockeln ser ut nu. Funderar på att limma på 50mm XPS mot sockeln och limma Steni Terra sockelskiva på den (så lite jobb som möjligt). Och ett plåtbleck 60mm djupt utanpå det ungefär som det som sitter där redan. Hur låter det?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Sugen på samma metod, men Steni terra skulle inte passa på mitt hus. Undrar om det funkar med en vanlig mineritskiva om man målar den?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden