A
Stefflo Stefflo skrev:
Jag är inne på att montera en SS7 konvektorfläkt i mitt kök men vill då också ha en termostat till denna. Den som Eveco själva tipsar om vill jag varken ha och den kommer inte heller att funka för mig då jag inte har någon stans att montera den. Vill ha en batteridriven trådlös lösning eller annat, finns till deras konvektorfläktar på el men ej för vattenanslutning.

Någon som har en bra lösning på detta problem?
Är inte gift med Eveco så kan också tänka mig annat märke om lösningen finns på annan modell som är vattenansluten.

[länk]
Fick du till någon vettig lösning?

Sitter själv och tittar på Myson Kickspace och Smith's SpaceSaver, och då det är Engelska produkter så slås man av hur primitiva de verkar vara.

Den enda reglering jag hittar är manuell av/på på fläkten och att man manuellt köra den i ett turboläge ifall man håller på att frysa ihjäl. Ingen av dem verkar heller ha någon som helst reglering av mängden vatten som släpps igenom eller steglös reglering av fläktvarvtalet.

Sedan så tycket jag det är sanslöst korkat att sätta vippströmbrytare på fronten, lär ju vara väldigt enkelt att råka slå om dem med fötterna när man jobbar i köket eller när städroboten kör förbi.
SpaceSaver har till och med en helt onödig vippomkopplare för att aktivera extern termostat, som kopplas in fast inne lådan med kabel och varför skulle man inte vilka ha den aktiv om man köpt den?

Finns det inte någon som konstruerat en sådan här simpel apparat på rätt sätt?

mnils skrev:
Fick du till någon vettig lösning?

Sitter själv och tittar på Myson Kickspace och Smith's SpaceSaver, och då det är Engelska produkter så slås man av hur primitiva de verkar vara.

Den enda reglering jag hittar är manuell av/på på fläkten och att man manuellt köra den i ett turboläge ifall man håller på att frysa ihjäl. Ingen av dem verkar heller ha någon som helst reglering av mängden vatten som släpps igenom eller steglös reglering av fläktvarvtalet.

Sedan så tycket jag det är sanslöst korkat att sätta vippströmbrytare på fronten, lär ju vara väldigt enkelt att råka slå om dem med fötterna när man jobbar i köket eller när städroboten kör förbi.
SpaceSaver har till och med en helt onödig vippomkopplare för att aktivera extern termostat, som kopplas in fast inne lådan med kabel och varför skulle man inte vilka ha den aktiv om man köpt den?

Finns det inte någon som konstruerat en sådan här simpel apparat på rätt sätt?
Jag kör min på mellanläget hela vintern, min är kopplad på mitt vattenburna system så då finns det ingen termostat. Hade annars gärna haft det.
Kör man den på full effekt så är ljudnivån för hög tycker jag så därför överdimensionerade jag och köpte den största som fanns. Den värmer absolut upp min köksdel men det är kanske bara 10m2.

Håller med att knappen sitter lite dumt men tror jag kommit åt den en gång med foten men jag har rätt små fötter så kanske beror på det😀
Känns också rätt dyr med tanke på att det är en väldigt simpel konstruktion och jag tycker också det saknas några ställbara fötter i bak. Att det är tänkt att bara hänga hela fläkten i sockeln känns knepigt. Jag har lagt några små brädbitar i bakänden då det var enklast.

Tyvärr hittade jag inte så många andra alternativ så det blev den. Är samma som Enveco eller vad de nu hette.

• Gilla
Anonymiserad 156538
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.